10 hygienických návykov, ktoré robíme celý život nesprávne

Ak si myslíte, že spôsob, ktorým sa o seba staráte vám nemôže nijak uškodiť, nebuďte si tak istí.

Dermatologička Dr. Patricia Farris tvrdí, že čím sme starší, tým sme náchylnejší na vysúšanie pokožky, preto by sme sa o ňu mali dôkladne starať.

Prinášame 10 zlých návykov, vďaka ktorým si môžete sami zodpovedať otázku: „Sprchujem sa správne?“

1

Vynechávate chodidlá?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_7-600x600

img: littlethings.com

Ak chcete predísť plesniam, mali by ste si počas sprchy dopriať peeling chodidiel, nemali by ste zabúdať ani na dôkladné umytie jemným mydlom medzi prstami.

2

Nechávate špongiu v sprche?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_2-600x600

img: littlethings.com

Ak pri sprchovaní používate špongiu , zachytávajú sa v nej odumreté bunky, ktoré vytvárajú predpoklad pre rozmnožovanie baktérií. Preto svoju špongiu zakaždým dôkladne opláchnite a umiestnite na suché miesto.

3

Sušíte sa drsne?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_3-600x600

img: littlethings.com

Drsné trenie uteráka o pokožku môže spôsobiť jej precitlivenie. Vysušenie vzduchom môže spôsobiť jej popraskanie. Ideálne je preto použiť mäkký uterák, ktorým si jemne prejdete po tele.

4

Umývate si vlasy každý deň?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_10-600x600

img: littlethings.com

Ľudia s jemnými a riedkymi vlasmi by si nemali umývať vlasy každý deň. Aby sa zachovala prirodzená tvorba olejov a potrebná vlhkosť, odporúča sa umývanie vlasov 2x do týždňa. Kučeravým a hrubým vlasom postačí umytie šampónom aj raz do týždňa.

5

Doprajete si hydratáciu pokožky?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_5-600x600

img: littlethings.com

Po kúpeli mnohí zabúdajú na hydratovanie pokožky, tento proces však netreba odkladať. Dôležité je, aby sa pokožka hydratovala ešte pokiaľ je vlhká. Po vysušení uterákom je vhodné vmasírovať si okamžite do pokožky hydratačný krém alebo olej.

6

Vynechávate sprchu po tréningu?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_6-600x600

img: littlethings.com

Ak si myslíte, že nepríjemný zápach je jediným dôvodom na sprchu po tréningu, mýlite sa. Dr. Holly L. Phillips tvrdí, že nejde len o pot, ktorý potrebujete zo seba zmyť. Pot totižto umožňuje baktériám množenie, čo spôsobuje vznik vyrážok.

7

Sprchujete sa dlho?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_1-600x600

img: littlethings.com

Príliš dlhé sprchovanie môže odvádzať z pokožky vlhkosť. Ideálna dĺžka sprchovania by nemala prekročiť 10 minút. Menej je niekedy viac.

8

Aplikujete kondicionér po celej dĺžke vlasov?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_10-600x600

img: littlethings.com

Ak aplikujete kondicionér po celej dĺžke vlasov spôsobujete si zvýšenú tvorbu mazu. Najväčšiu pozornosť by ste mali venovať korienkom.

9

Vynechávate studenú sprchu?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_8-600x600

img: littlethings.com

Predtým než teplú sprchu ukončíte, doprajte si rýchlu studenú sprchu po dobu 30 sekúnd. Telu doprajete odolnosť voči stresu, zlepšíte si imunitný systém, navyše podporíte spaľovanie tukov a pomôžete predísť depresiám. Nestojí to za to?

10

Balíte si vlasy do uteráka?

embeddedIMG_showeringwrong_850px_9-600x600

img: littlethings.com

Nemusíte sa báť, nezostanete plešatí, avšak pri tomto návyku vlasom značne škodíte. Vlasom totižto spôsobujete stres. Odporúčame si vlasy jemne osušiť uterákom, v opačnom prípade dochádza k rozstrapkaniu končekov.

Tak čo, sprchujete sa správne?

.src

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť