34 obrázkov zobrazujúcich svaly, ktoré si pri strečingu precvičujete

Či už ste chronický vysedávač, denný športovec alebo víkendový bojovník, určite viete, že strečing je kritická záležitosť.

Pri strečingu zvyšujete prietok krvi do svalov a pomáhate vašim kĺbom vykonať plný rozsah ohybu, čo zlepšuje držanie tela a športovú výkonnosť a zároveň znižuje riziko bolesti alebo zranení.

Viete však pri jóge alebo strečingu aké svaly to vlastne precvičujete? A viete či daný cvik robíte správne?

Vicky Timón, expertka na jógu a autorka knihy „Encyclopedia of Pilates Exercises“ („Encyklopédia Pilates cvičení“), vytvorila tieto nádherné ilustrácie, na ktorých môžete vidieť, ktoré svaly pri akom cvičení sú najviac napäté.


1

Póza ťavy

2

Široké roznoženie

Strecing_01,02img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

3

Póza žaby

4

Široký bočný výpad

Strecing_03,04img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

5

Motýľ

6

Strečing horného predlaktia

Strecing_05,06img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

7

Bočné natiahnutie krku

8

Rotácia krku

Strecing_07,08img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

9

Predné natiahnutie krku

10

Bočné natiahnutie krku s asistenciou ruky

Strecing_09,10img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

11

Postoj v polovičnom kľačaní

12

Strečing dolného predlaktia

Strecing_11,12img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

13

Bočný strečing ramena

14

Predný strečing krku s asistenciou

Strecing_13,14img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

15

Strečing chrbta v ťahu

16

Strečing chrbta v ťahu pri stene

Strecing_15,16img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

17

Póza dieťaťa

18

Strečing lýtka

Strecing_17,18img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

19

Predná roznožka

20

Dotýkanie sa palcov s vystretými nohami

Strecing_19,20img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

21

Jednoduchý strečing nohy

22

Hlboký drep

Strecing_21,22img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

23

Póza sediaceho polovičného holuba

24

Strečing lýtka so zapretím o stenu

Strecing_23,24img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

25

Bočné naťahovanie o stenu

26

Krútenie v ľahu

Strecing_25,26img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

27

Bočné naťahovanie s tyčou

28

Póza trojuholníka

Strecing_27,28img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

29

Strečing hrudníka o stenu

30

Asistovaný strečing hrudníka

Strecing_29,30img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

31

Upravená póza sediaceho polovičného holuba

32

Strečing ramena krútením v ľahu

Strecing_31,32img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

33

Upravená póza psa o stenu

34

Upravený asistovaný strečing hrudníka

Strecing_33,34img: Vicky Timón/Encyclopedia of Pilates Exercises, via lifehack.org

.src

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť