Foto: Pexels.com

Ako sa nechytiť do pascí, ktoré nám nastraží naša vlastná myseľ

Niekedy to môže vyzerať akoby celý náš život pozostával z nekonečného boja s našimi pocitmi, lenivosťou či pokušeniami. A, bohužiaľ, nie vždy sa nám podarí vyjsť z tohto boja víťazne. Za pomoci niekoľkých jednoduchých psychologických trikov sa nám však môže podariť tieto problémy prekonať.

V tomto článku môžete nájsť 10 spôsobov pre lepšie pochopenie fungovania vašej mysle, ktoré vám môžu pomôcť dostať veci pod kontrolu.

Buďte sami k sebe dobrí


Buďte sami k sebe dobrí, naučte sa odpustiť si svoje slabosti, tešte sa zo svojich úspechov a neodsudzujte sa za svoje chyby. Spôsob, akým rozmýšľate, ovplyvňuje totiž vašu náladu, niekedy aj vaše zdravie. Takže keď si vyčítate vaše omyly a slabosti, váš mozog úporne hľadá možnosti, ako vás rozveseliť. A môže ľahko sa stať, že výsledkom toho bude, že podľahnete práve tomu, čomu sa najviac snažíte vyhnúť.

     Foto: brightside.me

Neprijímajte nič, čo je zadarmo

Každý z nás natrafí na služby, za ktoré netreba platiť, či už v obchodoch, kluboch, u kaderníka alebo kdekoľvek inde. Je lepšie odmietnuť všetko, čo sa ponúka zadarmo, ak nechcete za to zaplatiť vysokou sumou v dlhodobom merítku. Vy si to možno ani nevšimnete, ale váš mozog vníma čokoľvek, čo je zadarmo, ako dlh, ktorý treba splatiť, a vy môžete nadobudnúť pocit, že ste niekomu niečím dlžní. Výsledkom toho môže byť kúpa niečoho, čo ani nepotrebujete, alebo sa vám môžu zdať vysoké ceny ako celkom prijateľné.

    Foto: brightside.me

Čítajte čo najviac kníh, ale nie naraz

Radi čítate, ale nenachádzate si na čítanie dostatok času? Stanovte si určitý počet strán, ktorý chcete denne z knihy prečítať. Keď čítate, vaša myseľ sa zamestnáva tým, koľko strán knihy vám ešte zostáva do konca. Vy to možno neviete, ale váš mozog nemá rád dlhodobé projekty, keďže na ne musí vynaložiť mnoho energie. Majúc toto na mysli, čítajte aspoň trochu každý deň – 10-12 strán (podľa uváženia) váš mozog nezaťaží.

    Foto: brightside.me

Naučte sa posilňovať svoj mozog rovnako ako posilňujete svoje svaly

Pokúste sa vizualizovať si vaše túžby a sny – nie konkrétne predmety, ktoré by ste chceli vlastniť, ale zručnosti či vedomosti, ktoré by ste chceli nadobudnúť, alebo príležitosti, v ktoré dúfate, že raz budete mať. Vyčleňte si pre toto cvičenie nejaký čas pred tým, ako idete spať. Keď dvíhate činky, krv prúdi v žilách do vašich rúk prudšie. A rovnako bude váš mozog reagovať na „mentálne závažie“ pri tomto vizualizačnom cvičení. Posilňovaním svojho mozgu takýmto spôsobom môžete zvýšiť vašu motiváciu k dosiahnutiu cieľa, po ktorom túžite. Môžete zároveň k nemu dospieť za kratšiu dobu.

    Foto: brightside.me

Neplytvajte čas na konverzáciu, keď ste v posilňovni alebo hneď po tom, ako docvičíte

Telesná námaha alebo vyhrotená stresová situácia vedie človeka k tomu, aby sa „vyrozprával“. V takých chvíľach by ste mohli dokonca vyzradiť tajomstvo, ktoré ste dovtedy úspešne zachovávali. Je tomu preto, lebo fyzické či psychické vyčerpanie zrýchľuje dych a pulz a spúšťa mechanizmus „útek alebo útok“. Váš mozog vníma takú situáciu ako hroziace nebezpečenstvo a využíva všetky svoje rezervy, aby ste sa z nej dostali. To môže zapríčiniť, že sa stanete ľahkým terčom pre ľudí, ktorí by sa radi dostali do vašej hlavy. Majte to na mysli najmä vtedy, ak posilňujete s ľuďmi, ktorí vás poznajú.

    Foto: brightside.me

Prestaňte hrať hry na vašom smartfóne

Je načase prestať s tými hrami vo vašom smartfóne, ktoré údajne prevetrávajú vaše mozgové závity. Ak si chcete naozaj udržať mozog vo forme, športujte. Počas fyzického cvičenia prúdi krv do hlavy a to pomáha stimulovať váš mozog lepšie ako logické hádanky alebo vedomostné súťaže.

    Foto: brightside.me

Rozdeľte si zložité zadanie na menšie úlohy

Ak čelíte veľmi zložitej výzve, skúste si ju rozdeliť na menšie, ľahšie zvládnuteľnejšie úlohy. To pomôže vášmu mozgu nemyslieť na všetky ťažkosti, ktoré vás čakajú, a upriami jeho pozornosť na riešenie série jednotlivých logických krokov, postupov. Ak máte napríklad za úlohu napísať dlhú správu, rozdeľte si ju do menších obsahových celkov alebo tém a venujte sa zvlášť každej postupne.

    Foto: brightside.me

Vráťte to späť do regálu!

Radi sa prechádzate po obchodoch a neviete odolať tomu, aby ste si kúpili niečo len tak spontánne? Dôvod je jednoduchý: spôsobuje to hormón dopamín, „hormón túžby“. Začína pôsobiť v tom momente, ako spozorujete niečo zaujímavé alebo príťažlivé. Pokiaľ sa toho predmetu môžete aj dotknúť, hormón pracuje ešte intenzívnejšie. Krv vám udrie do tváre, srdce sa vám rozbúcha a skôr ako si to stihnete všimnúť, máte vo vašom nákupnom košíku úplne nepotrebnú položku. Riešenie je jednoduché: Držte si ruky vo vreckách a len sa pozerajte na všetky tie nepotrebné veci, viac pozornosti im nevenujte.

    Foto: brightside.me

Odložte svoj tanier, ak cítite, že ste plní

Tento jednoduchý ale zároveň chytrý trik vám môže pomôcť, aby ste sa neprejedali. Aj keby ste boli na rodinnej akcii a nemali možnosť opustiť jedálenský stôl. Jednoducho odsuňte tanier mimo vášho zorného uhla alebo ho prikryte servítkou. Tým zastavíte produkciu dopamínu. Váš mozog vníma jedlo ako odmenu, ale len vtedy, ak jedlo vidíte alebo cítite jeho vôňu. Takže namiesto toho, aby ste do seba natlačili aj posledné kúsky, zbavte sa taniera. Túžba jesť ešte viac o chvíľu pominie.

    Foto: brightside.me

Stlmte svetlo v každej miestnosti jednu hodinu predtým, ako idete spať

Tento trik vám napomôže k dostatočnému a zdravému spánku. Stlmenie svetiel vyšle signál do vášmu mozgu, že už je čas na oddych. To spustí tvorbu melatonínu, ktorý reguluje denný (cirkadiánny) rytmus človeka. Pomaly sa váš metabolizmus spomalí a váš mentálny proces prejde do stavu spánku.

    Foto: brightside.me

zdroj: brightside.me/inspiration-psychology/10-simple-ways-to-avoid-falling-into-traps-set-by-your-own-mind-266010/

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť