Poznáte Batesovu metódu na zlepšenie zraku? Pomôžte svojim preťažovaným očiam

 

V posledných 10 – 15 rokoch došlo k značnému nárastu ľudí nosiacich okuliare alebo kontaktné šošovky. Naše oči sú často preťažované v dôsledku zvýšeného používania počítačov, ale i iných moderných technológií, doma i v práci.

 

V roku 1919 vydal očný špecialista Dr. William Bates knihu „Lepší zrak bez okuliarov“. Autor v nej tvrdí, že za väčšinou problémov so zrakom treba hľadať nadmerné napätie v očiach.  Pre svojich pacientov vyvinul špeciálnu metódu, ktorá má pomôcť prinavrátiť ochabujúcemu zraku jeho pôvodnú funkciu.

Základy tejto metódy sú veľmi jednoduché a spočívajú v niekoľkých cvičeniach:

1

Žmurkanie očami

Ľudia zabúdajú žmurkať hlavne pri sledovaní televízie a pri práci s počítačom. Podľa Batesovej metódy sa odporúča žmurkať 1 až 2-krát v priebehu 10 sekúnd.  Žmurkaním sa naše oči čistia a navlhčujú.

2

Palming – prekrývanie si očí dlaňami

Toto cvičenie slúži k odpočinku očí od zrakových vnemov. Pri cvičení sa treba pohodlne posadiť a oprieť si  lakte o kolená alebo o stôl, následne si dlaňami zakryjeme oči tak, aby sa ruky nedotýkali očných viečok a nevyvíjali na oči tlak.  Cvičenie sa odporúča vykonávať 2-krát denne po 10 minút.

Palming

Palming

img: via mindbodyspirit.me

3

Pohyby očami

Za jedno z najlepších cvičení považoval Dr. Bates vedomé napodobňovanie pohybu očí do strán, hore, dole a po uhlopriečkach. Pohyby by mali byť  vykonávané bez zbytočnej námahy, aby si oči oddýchli. Odporúča sa vykonávať 10 opakovaní pohybov najskôr do strán, následne hore a dole a nakoniec po uhlopriečkach. Pohybovať by sa mali len oči bez toho, aby sme hýbali hlavou alebo krkom. Po každom pohybe nesmieme zabudnúť žmurknúť.

Pohyby očí

Pohyby očami

img: healthrecoverytips.com

4

Akomodácia šošovky – zaostrovanie pohľadu

Pri tomto cvičení možno použiť napríklad 2 ceruzky. Jednu si dáme do vzdialenosti asi 15 centimetrov od nosa a druhú držíme v natiahnutej ruke. Postupne zaostrujeme raz na jednu a raz na druhú ceruzku asi 10-krát za sebou. Po každom zaostrení žmurkneme.

Všetky cvičenia sa odporúčajú kvôli účinnosti vykonávať pravidelne, pri dobrom osvetlení a bez okuliarov alebo kontaktných šošoviek.

.src

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť