Nakupujte! …alebo ako s nami obchody manipulujú

Prišli ste práve domov s veľkým nákupom a zistili, že polovicu z neho ste vlastne ani nechceli kúpiť? Obchod vás pravdepodobne zmanipuloval.

Jasné, je pohodlné, keď sú produkty, ktoré spolu majú niečo spoločné vedľa seba. No nie je to len preto, aby vám ušetrili cestu. „Párovanie“ potravín je často spôsob, ako spotrebiteľov nalákať na kúpu niečoho, čo vlastne vôbec nechce.

desktop-1425668252

Umiestnenie tovaru na poličke je tiež skvelý ťah. To, čo je drahšie a zaujímavejšie pre reťazec je na úrovni očí. Pochúťky pre deti zase často umiestňujú nižšie, aby na ne dosiahli aj títo „malí konzumenti“.

desktop-1425668030

Najčastejšie kupované produkty ako mlieko a chlieb sú väčšinou umiestnené niekde v strede reťazca, aby ste si najprv všimli stovky druhov iného tovaru, kým prídete k jedinej veci, ktorú ste pôvodne chceli.

Reyna DeLoge

Zľavové kupóny tiež nerozdávajú len kvôli dobrému svedomiu. Väčšinou sú aj s podmienkou kúpy aspoň dvoch výrobkov alebo nákupu nad xy €. Nakoniec ste teda zase takmer nič neušetrili.

desktop-1425668274

To, že niečo núkajú v akciu neznamená, že to niekedy bude stáť plnú sumu uvedenú na cenovke. Určite ste si niekedy všimli, že suma, z ktorej je akcia, sa nikdy výrobku skutočne netýkala. A väčšinou stál menej, ako je uvedené.

desktop-1425668272

Pekárne priamo v reťazcoch sú fajn vec, pokiaľ nezacítite krásnu vôňu čerstvého pečiva a kúpite aj to, ktoré ste nechceli. Vôňa je veľkým lákadlom na zákazníkov.

desktop-1425668268

Všimli ste si niekedy, že počas týždňa hrá vo väčšine obchodov skôr pomalá hudba, ktorá vám necháva čas na rozmyslenie, vyskúšanie vecí či porovnanie produktu. Počas víkendu, keď sú reťazce plné, ľudí sprevádza rýchla, hlasnejšia melódia. Tá podvedome zrýchľuje aj rozhodovanie a pohybovanie po obchode.

desktop-1425668271

Záleží aj od veľkosti nákupného košíka. Pri jednom teste, zväčšili objem vozíkov o polovicu a spotrebitelia začali nakupovať o 19% viac tovaru.

desktop-1425668265

Prejdite na stranu >> 2 <<

Stránky: 1 2

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť