voudes
Foto: brightside.me

Pozrite si 10 marketingových trikov, ktorými vás obchody vedia „oblafnúť“

Zákazníci v súčasnosti pripomínajú hlavného hrdinu z filmu The Truman Show. Každý deň ich pozoruje celé armáda marketérov, ktorí študujú ich nákupné zvyky a podľa toho sa snažia prispôsobovať predaj.

V tomto článku vám predstavíme 10 marketingových trikov, ktorými obchody lákajú svojich zákazníkov. Ako ste na tom vy? Platia tieto triky aj na vás?

Aby niektoré produkty, ako napríklad tento hamburger, vyzerali čerstvé a chutné, pred fotením ich zvyknú jemne postriekať vodou.

Foto: brightside.me

„Prepáčte, ale toto si nemôžete dovoliť.“ Antireklamné slogany používa napríklad aj automobilka Volkswagen.

Foto: brightside.me

Predraženie sa tiež používa. Najdrahšie produkty sa predstavia ako prvé. Najlacnejšie idú na záver. Napríklad v reštauráciách stojí fľaša minerálky viac, ako v stánku na autobusovej stanici. Ľudia považujú reštaurácie v otázke kvality za spoľahlivejšie a tak je cena často až trojnásobná.

Foto: brightside.me

Ďalší príklad: Prečo si kúpiť lacnejšie auto, keď mesačná splátka je rovnaká?

Foto: brightside.me

Obchodníci používajú aj takzvané návnady. Jeden predražený produkt dokáže už tak dosť drahé ostatné produkty spraviť príťažlivejšími len tým, že má oveľa vyššiu cenu.

Foto: brightside.me

V obchodoch je na cenovkách často viditeľná aj „stará cena“, ktorú výrazne nahradila „nová a lacnejšia“ verzia. V skutočnosti je však „stará cena“ len nafúknutá o niekoľkopercentnú prirážku a ľudia tak majú pocit, že kupujú lacnejší produkt.

Foto: brightside.me

Obľúbeným trikom výrobcov je aj znižovanie obsahu či veľkosti. Samozrejme, produkt má stále rovnakú cenu.

Foto: brightside.me

Gruenov efekt: Architekt Victor Gruen navrhol moderné supermarkety tak, aby pripomínali bludisko bez okien či hodín. Toto prostredie je však príjemné, teplé a vytvára pocit bezpečia. U niektorých zákazníkov sa tak vytvorí dezorientácia. Zabudnú, že vlastne prišli kúpiť iba jeden rožok a odídu s väčším nákupom.

Keď zákazník použije nákupný vozík miesto košíka, utratí vraj až o 40 percent viac. Dopomôže k tomu aj to, že základné produkty ako mlieko či pečivo sú často umiestnené na opačnom konci obchodu ako je vchod. A keď už idete pre chlieb, vezmete napríklad aj čokoládu iba preto, že ju máte po ceste.

Foto: brightside.me

Antropomorfizmus znamená, že sa ľudské vlastnosti prenášajú na „neľudské“ veci. Vďaka tomu si k danému produktu vytvoríme akýsi vzťah a skôr si ho kúpime.

Foto: brightside.me

Aj toto ste si už asi všimli. Na vrchu regálov sú menej známe a drahé značky. V strede sú tie populárne a spodok patrí menej známym výrobcom a produktom pre deti. Je to všetko nastavené tak, aby mal konkrétny zákazník ten (podľa predajcu) najlepší produkt vo výške očí. Nabudúce si premerajte celú výšku regálu a porovnajte si ceny produktov.

Foto: brightside.me

zdroj: brightside.me

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť