Týchto 7 vecí sa stane keď budete robiť „planking“ každý deň

Lepšia nálada, pružnejšie telo, zdravšia chrbtica, rýchlejší metabolizmus, … treba pokračovať?

Cvičenie, ktoré vyzerá celkom jednoducho, no napriek tomu patrí medzi najlepšie. Jeho prevedenie však musí byť presné, telo musí byť spevnené, brucho a sedacie svaly zatiahnuté a telo v jednej rovine- ako doska. Anglicky sa tento cvik nazýva plank/ planking a zrejme ste už o ňom počuli. Je to skvelé cvičenie, ktoré pôsobí na veľké množstvo svalov.

Pravidelnosťou tohto cvičenia docielite:

1. Zlepšíte svoje svalstvo

Plank alebo doska je ideálnym cvičením pre posilnenie mnohých svalov. Od brušných, chrbtových až po sedacie. Spevnenie svalových skupín je dobré nielen z „estetickej“ stránky, ale najmä zo zdravotnej. Svaly vytvárajú ochranu pre kosti a kĺby.

8397190a00a7d9191fbaaec4ad1803f5

2. Nižšie riziko zranenia chrbtice

Pravidelné cvičenie dosky výrazne znižuje bolesti v chrbte a zabezpečuje silnú oporu pre celý chrbát, a to najmä v oblastiach okolo hornej časti chrbta.

3. Zlepšenie metabolizmu

Planking je skvelý spôsob, ako spevniť celé telo a vybudovať si pevnejšie a lepšie svaly, vďaka ktorým telo spáli množstvo kalórií. Viac svalov znamená rýchlejšie spracovávanie tukov, každý gram svalov pomáha k rýchlejšiemu spaľovaniu.

4. Výrazne zlepší vaše držanie tela

Vďaka posilneniu chrbtice a brucha sa zlepší a vaše držanie tela. Svaly v oblasti brucha majú totiž veľký vplyv na celkový stav vášho krku, ramien, hrudníka a chrbta.

5. Zlepšenie rovnováhy

Brušné svaly majú vplyv aj na udržanie rovnováhy. Ich posilnením zlepšíte aj vašu stabilitu.

9c6bde55aed5673f7eca71bc97c277c8

6. Budete pružnejší

Flexibilita je ďalšou z výhod pravidelného cvičenia dosky. Toto cvičenie zlepšuje stav ramien, lopatiek , posilňuje hamstringy, bočná doska posilňuje aj šikmé brušné svaly. Plank dodáva teda nielen silu ale aj pružnosť.

NinaTwo-1

7. Budete psychicky vyrovnanejší

Akékoľvek fyzické cvičenie zlepšuje aj naše mentálne zdravie. Pri cvičení sa uvoľňujú endorfíny- hormóny šťastia, a tak aj plank pomáha k lepšej nálade a psychickému stavu.

…idete do toho? Tu je krátky návod, ako by mal asi taký pravidelný tréning vyzerať:

a7a30d1d284409000eb992714933c6e1-723x1024

.src

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť