Zvyknete si poobede zdriemnuť? Dajte si pozor na to, ako dlho budete leňošiť

Zdriemnutie je pre telo dobré, zdriemnutie je pre telo nevhodné. Názory ľudí sa v tejto otázke veľmi líšia. Je to najmä preto, že faktorov, ktoré určujú, čo je pre telo zdravé a čo naopak nie, je celá kopa. Takže, kde je vlastne pravda?

Pre chronických spachtošov máme zlú správu. Nedávna štúdia dokázala, že zdriemnutie je pre naše telo nevhodné. Ale nestrácajte nádej. Podľa amerických kardiológov nám škodia len dlhé zdriemnutia.

Vo výskume, ktorého sa zúčastnilo vyše 300-tisíc ľudí sa ukázalo, že zdriemnutie dlhšie ako 40 minút spôsobuje zvýšenie rizika metabolických problémov, vysokého krvného tlaku, cholesterolu a vysokého krvného cukru. Tieto problémy následne zvyšujú riziko srdcových chorôb a cukrovky.

Diabetologička Tomohide Jamada z Tokijskej univerzity to vysvetľuje takto:
“Zdriemnutia sú celosvetovo rozšírene. Takže ak ľuďom vysvetlíme spojitosť s metabolickými chorobami, môžu sa týmto problémom ľahko vyhnúť. Je to dôležité najmä preto, že metabolické problémy po celom svete prudko narastajú.”

Jamadina štúdia síce ukázala, že dlhé zdriemnutia sú pre telo škodlivé, kratší spánok však naopak môže priniesť početné výhody v podobe zníženia rizika nepríjemných chorôb. Takže pokiaľ nebudete vyspávať dlhšie ako pol hodinu, smelo si môžete dopriať poobedný oddych. Dobrú noc!

.src

Vaše komentáre sú vítané
Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť