Nezaradené

Zlyhal si? Gratulujem, poženie ťa to vpred…

Ak na prvýkrát neuspejete, skúste to znova. Múdre slová, ktoré sme počúvali pri našej výchove. Ale existuje nejaký vedecký dôkaz, že opakované zlyhanie je pozitívne a poháňa inováciu vpred?

Tom Pohlmann, riaditeľ stratégie a hodnoty v Mu Sigma, (firma zaoberajúca sa vedou rozhodovania a analýzou dát) hovorí, že študujú do hĺbky myšlienku opakovaného zlyhania. „Rýchla zmena tempa v biznise vystavuje podniky tlaku neustále inovovať. Nové technológie umožňujú splnenie tejto úlohy prostredníctvom nepretržitého experimentovania,“ povedal. Štúdia z Mu Sigma ukazuje, že rýchle a časté zlyhanie je najlepším prístupom a kľúčom k úspechu v mnohých oblastiach biznisu. Výskumníci Mu Sigma to vo svojej analýze definujú ako „sila extrémneho experimentovania“ s tvrdením, že veda môže preukázať, že neúspech vedie vpred k inovácii. Tento prístup sa odráža od inžinierov pracujúcich vo farmácii, materiálovej vede a automobilovom priemysle.

Zlyhanie nie je pre biznis zlé. Len to vedie k niečomu inému, čo v prípade správneho zrealizovania nadväzuje práve na toto zlyhanie, dodáva Pohlmann. Dokonca aj mocný Apple si prešiel niekoľkými zlyhaniami, ako napríklad pri svojom prvom ručnom počítači, The Newton, ktorý Steve Jobs rýchlo zlikvidoval.

img: Alamy

„Mnoho ľudí stále zmýšľa o zlyhaní ako o znaku osobnej neschopnosti a snažia sa tomu vyhnúť za každú cenu,“ povedal Andrew Filev, CEO a zakladateľ spoločnosti Wrike, softvérovej firmy v Mountain View v Kalifornii. „Ale ak sa pozeráte na budovanie biznisu ako na sériu experimentov, začnete vidieť zlyhanie ako nevyhnutný krok v procese.“

Filevova firma sa musela učiť na svojich prvých chybách. „Začali sme poskytovať služby projektového riadenia iným spoločnostiam. Avšak, ako sme tak riadili projekty pre našich zákazníkov, bolo jasné, že my sami sme potrebovali nástroj na lepšie spolupracovanie medzi sebou. Vybudovali sme Wrike, aby sme robili práve to, a čoskoro sme si uvedomili, že mnoho firiem malo práve ten istý problém.“ Výsledok: Filev založil úplne novú spoločnosť.

Podobne Lopo Champalimaud, generálny riaditeľ spoločnosti Treatwell, tiež musel pretvoriť celý biznis. „Nepoznám nikoho, kto vybudoval firmu bez toho, aby si neprešla mnohými výzvami a musela vykonať náležité zmeny,“ povedal Champalimaud. „Ak by to bolo jednoduché, bola by to nuda.“

„Každá inovácia zahŕňa risk. Pri skúšaní niečoho nového bude vždy nebezpečenstvo, že to nebude fungovať,“ vysvetlil Stitian Westlake, riaditeľ výskumu v NESTA, nezávislej organizácie, ktorá pracuje na zvýšení obchodnej inovácie vo Veľkej Británii.

img: Alamy

Po finančnom krachu v roku 2007 sa mnoho firiem zdráhalo ísť do rizika, viac sa obávali konkurencie, časového a výdavkového tlaku. Ale takmer o desať rokov neskôr technologické spoločnosti a digitálne start-upy znova začínajú experimentovať. Rast digitálneho hospodárstva znamená, že „poznanie sa stáva rýchlejším, než doteraz, núti firmy rýchlo myslieť a reagovať,“ povedal Pohlmann.

Jednou z najdôležitejších oblastí, ktorých sa to týka, je vývoj softvéru. Softvér je priemysel, kde je ľahké niečo vyskúšať a potom zákazníkom poslať aktualizácie na „vyžehlenie akýchkoľvek nezrovnalostí“. „Predstavte si aplikáciu na vašom smartphone“ povedal Westlake z NESTA. Keďže náklady na experimentovanie sú nižšie je jednoduchšie zaujať v tomto priemysle postoj „zlyhať rýchlo a často“. Niečo také nemôže byť uskutočnené pri staromódnych hardvérových produktoch. „Keď technológia mení priemysel, vzniká viac výhod v objavovaní a riskovaní,“ dodal.

Vezmite si automobilový priemysel; „Luxusné vozy sú zastarané v čase ich odoslania [do predajní]. Ale potom sa pozriete na automobilky, ako je Tesla Elona Muska. Aktualizácie palubného operačného systému sa dajú rýchlo preniesť,“ povedal Westlake. Palubné operačné systémy v dopravných prostriedkoch ako sú satelitné navigácie sa rýchlo stávali zastaralími. A teraz, rovnako ako váš iPhone, môže byť tento softvér jednoducho aktualizovaný na diaľku.

Odvetvie maloobchodu, hudobné a farmaceutické oddelenia sa tiež vrhajú na prístup inovovanie-za-pochodu. „Môže to vyvolávať znepokojujúci pocit, ale je to dobrá vec, a nevyhnutná vec,“ povedal Pohlmann. „Núti to spoločnosti vrhať vopred stanovené koncepty a prepnúť do režimu konštantného experimentovania a učenia sa.“

Pre Pohlmanna je inovácia často ako hádzanie šípok na pohybujúci sa terč: môžete buď skúsiť hádzať šípky presnejšie, alebo ich musíte hodiť viac, aby ste zvýšili pravdepodobnosť trefy do čierneho.

.src

Novší príspevok Predchádzajúci príspevok

Mohlo by sa Vám tiež páčiť